Jak napisać reklamację ?


Reklamacja towaru w sklepie

Jeżeli kupiłeś wadliwy towar, to zawsze masz prawo do reklamacji.

Gdy będziesz chciał złożyć reklamację w sklepie, gdzie towar został kupiony, to warto wiedzieć, ze sprzedawca nie ma prawa odsyłać Cię do producenta towaru, nawet, gdy otrzymałeś gwarancję.

Reklamacje wadliwego towaru możesz złożyć zawsze, gdy jest on niezgodny z umową.

Dzieje się tak wtedy, gdy towar jest:

  • uszkodzony (np. w spodniach jest dziura);
  • niekompletny (np. koszula nie ma wszystkich guzików);
  • nienadający się do celu, jakiemu ma służyć (np. drukarka nie drukuje);
  • niespełniający oczekiwań, które gwarantowane są przez producenta (odplamiacz nie usuwa wszystkich plam).

Reklamacja towaru powinna być przygotowana na piśmie w dwóch egzemplarzach. Jeden egzemplarz, z potwierdzeniem sprzedawcy, zachowujemy dla siebie.

Reklamacja będzie skuteczna, gdy znajdą się w niej podstawowe informacje: data zgłoszenia, dane kupującego i sprzedawcy, data nabycia towaru, opis towaru, krótkie wyjaśnienie, na czym polega niezgodność towaru z umową i żądanie kupującego.

Pamiętaj! Przy reklamacji zakupionego towaru ważne są terminy.

Termin dla klienta

Reklamacja towaru powinna być zgłoszona w ciągu 2 miesięcy od chwili wykrycia jego wady, maksymalnie do 2 lat od zakupu. Jeżeli reklamowany jest towar na podstawie gwarancji, to termin może być inny (warunki reklamacji podane są w dokumencie gwarancyjnym).

Termin dla sprzedawcy

Sklep ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację w ciągu 14 dni od daty jej otrzymania.

Pamiętaj! Gdy tego nie zrobi w ustalonym terminie, to znaczy, ze reklamacja towaru została uznana.

Podstawa prawna: ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU nr 141/2002, poz 1176).

Jak napisać reklamację?

1. Data złożenia reklamacji i adresat – po prawej stronie kartki od góry wpisujesz datę złożenia reklamacji oraz adres sklepu.

2. Twoje dane – w lewym górnym rogu kartki wpisz swoje dane (imię, nazwisko, adres i numer telefonu do kontaktu).

3. Co i dlaczego reklamujesz – tutaj opisz towar, którego dotyczy reklamacja (jego nazwa, cena, data zakupu). Pamiętaj o napisaniu dlaczego towar jest reklamowany i kiedy ujawniła się wada. Należy także dołączyć paragon zakupu.

4. Twój podpis – Pod opisem swoich żądań trzeba odręcznie się podpisać.

5 . Potwierdzenie przyjęcia reklamacji – Na końcu należy pozostawić miejsce na potwierdzenie przyjęcia reklamacji przez sprzedawcę.

Pamiętaj! Jeżeli kupisz towar, który został przeceniony z powodu usterki, to takiej wady nie można reklamować. Ale, gdy ujawni się inna wada, to masz prawo złożyć reklamację.

Potrzebujesz porady prawnej?

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s