Założenie spółki z o.o – jak założyć spółkę z o.o ?


Prowadzisz działalność gospodarczą? A czy wiesz, ile korzyści może Ci przynieść zmiana Twojej firmy na spółkę z o.o.? Dowiesz się tego z niniejszego eBooka, który krok po kroku przeprowadzi Cię przez proces zakładania sp. z o.o. W eBooku znajdziesz skany wszystkich wypełnionych dokumentów, wymaganych podczas rejestracji spółki. Tu jest minimum teorii i maksimum praktyki, i to opartej na doświadczeniu autora, który sam również zakładał sp. z o.o.Zakładanie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością

Do założenia spółki zabierałem się przez rok. Nie wiedziałem, jak zacząć. Na rynku wydawniczym nie było publikacji, które w jasny sposób prowadziłby przedsiębiorcę przez proces rejestracji. Są oczywiście książki, które zajmują się tym tematem z punktu widzenia prawa – i nawet jedna z nich tu cytuje – ale nie znalazłem takiej, która odpowiedziałby na pytanie, dlaczego powinienem założyć spółkę ? Jakie będą korzyści, a jakie straty z tego wynikną ? Czy to bardzo trudne i kosztowne ?

Robert Kiyosaki, amerykański autor bestsellerów o finansach osobistych i guru początkujących milionerów zaleca, aby nabywać aktywa za pośrednictwem spółek.

„To świetnie” ! –  pomyślałem. Bardzo chciałem sprawdzić, jak to działa, ale nie miałem odwagi.

Jednak pewnego dnia spotkałem kolegę, który zajmował się spółkami w Polsce, a nawet jedną założył w Londynie. Zawzięcie mi tłumaczył, że spółka to nic skomplikowanego, że to tylko tak groźnie wygląda. Ten dzień stał się tym przełomowym. Zdecydowałem, że spółkę założę. I rzeczywiście – nie było to takie trudne.

Później narodził się pomysł napisania ebooka, aby każdy, kto miał do czynienia z działalnością gospodarczą, mógł zorientować się, jak wygląda rejestrowanie spółki w praktyce. Chciałem podzielić się swoimi doświadczeniami, aby ułatwić innym próbę. Uważam bowiem, że warto ją podjąć.

Proszę jednak pamiętać, że to nie jest książka prawnicza. Konkretne rozwiązania, w szczególności jeśli chodzi o oszczędności podatkowe, należy omówić z księgowym lub doradcą podatkowym. Tym bardziej, że w Polsce prawo zmienia się dość szybko, a różne urzędy skarbowe w odmienny sposób interpretują poczynania podatników.

Jednak z perspektywy czasu widzę, że była to dobra decyzja  i praca warta wykonania. A ebook zbiera dobre opinie:

Słyszałem od dawna, że warto założyć spółkę, ale nigdy nie interesowałem się, jak to zrobić. »Spółka« to jednak brzmi za poważnie. Teraz wiem, że to tylko tak brzmi. Autor wręcz za rękę prowadzi po całej procedurze przekształcania firmy. Polecam wszystkim przedsiębiorcom!

— Jan, 39 lat

Z tym eBookiem założenie spółki to łatwizna!!! Autor nie tylko tłumaczy, JAK założyć spółkę z o.o., ale też PO CO. To ważne, bo chyba mało kto zdaje sobie sprawę z przewagi spółki nad zwykłą działalnością.

— Stefan, 47 lat

Krótko, ale na temat. Rewelacja. Wszystko jasno, prosto, bez owijania w bawełnę. Polecam.

— Maks

wietna książka, chyba jedyna na rynku poświęcona temu tematowi. Wszystko klarownie wytłumaczone, a na końcu skany wypełnionych dokumentów. Kupować w ciemno!

— Waldek, udziałowiec w spółce 🙂

Autor mnie przekonał! Przyznaję, kupiłem z ciekawości. W ogóle nie myślałem o zakładaniu spółki. A teraz już mam złożone papiery. Polecam niezdecydowanym.

— Olgierd

Wszyscy z nas pewnie zadawali sobie pytanie: ale po co?! Autor rozwiewa wątpliwości: prestiż, wzrost wartości firmy, mniejszy ZUS, ochrona swojego majątku i wiele więcej. Poza tym to świetny przewodnik po tym, jakich formalności wymaga założenie spółki. Checklista jest perfekcyjna! Szczerze polecam.

— Robert, 41 lat

Prowadziłam dotąd sklep sama. Teraz znalazłam wspólnika i zakładamy spółkę. Bardzo mi pomógł eBook Pana Ciesielczuka. Jest fantastyczny!

— Kamila, 37 lat

Wyśmienity poradnik. Jest tu wszystko, co trzeba wiedzieć o spółce z o.o. I to za takie grosze!

— Alicja

Wiarygodność autora potwierdza to, że sam ma własną spółkę (specjalnie sprawdzałam), więc sam musiał przejść całą tą procedurę, o której pisze. Poza tym bardzo czytelnie autor pisze o tych wszystkich procedurach. Ani grama bełkotu urzędowego. Polecam przyszłym udziałowcom spółek.

— Anita

Lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce założyć spółkę. Zamiast biegać po urzędach mamy tu opisaną całą strategię krok po kroku i skany gotowych dokumentów. Ekstra książka!

— Błażej, 29 lat

eBook bardzo pomocny, zwięźle napisany, sama esencja wiedzy potrzebnej przedsiębiorcy do zrozumienia tematu i podjęcia decyzji o przemianie działalności gospodarczej w spółkę z o.o. Polecam.

— Jarosław, 36 lat, import z Azji

eBook spełnił moje oczekiwania. Jest napisany konkretnie, przejrzyście i zrozumiale. Jestem z niego zadowolona.

— Aleksandra, 29 lat, przedsiębiorca

Na początku 2009 roku przygotowałem drugie, poprawione wydanie. Uwzględniłem w nim ostatnią nowelizację Kodeksu spółek handlowych i dołączyłem nowe – mam nadzieję, że przydatne – informacje, których nie było w pierwszym wydaniu.

Adam Ciesielczuk – autor poradnika Jak zmienić zwykłą firmę w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością

Spis treści:

  1. Wstęp | 3-4
  2. Dlaczego warto przekształcić działalność gospodarczą w spółkę z o.o.? | 5-10
  3. Na czym zaoszczędzimy, a które koszty wzrosną? | 11-12
  4. Kupować nieruchomości prywatnie, czy na własność spółki kapitałowej? | 13-15
  5. Co się zmieni w sposobie działania? | 16-18
  6. Z kim założyć spółkę? | 19-20
  7. Przekształcenie krok po kroku | 21-25
  8. Definicje | 26-27
  9. Cytowane źródła i polecana literatura | 28
  10. Załączniki – wzory dokumentów | 29-39
  11. O autorze | 40

Prowadzisz działalność gospodarczą? A czy wiesz, ile korzyści może Ci przynieść zmiana Twojej firmy na spółkę z o.o.? Dowiesz się tego z niniejszego eBooka, który krok po kroku przeprowadzi Cię przez proces zakładania sp. z o.o. W eBooku znajdziesz skany wszystkich wypełnionych dokumentów, wymaganych podczas rejestracji spółki. Tu jest minimum teorii i maksimum praktyki, i to opartej na doświadczeniu autora, który sam również zakładał sp. z o.o.

szczegóły: Jak zmienić zwykłą firmę w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością

 

Skomentuj

