Biznes plan dla banku


Jak napisać biznesplan?

Masz pomysł i nazwę dla swojego biznesu, a więc trzeba zacząć pisać biznesplan. Będzie to ocena opłacalności naszego interesu.

Biznesplan powinien składać się z dwóch części:
opisowej oraz finansowej.

Część opisowa biznesplanu

W tej części należy krótko opisać naszą firmę. Podajemy dane teleadresowe (siedziba firmy, numer telefonu). Od kiedy firma istnieje (czy już ją zarejestrowano, czy ma się to stać lada dzień).

Dobrym rozwiązaniem jest pochwalenie się swoimi wcześniejszymi sukcesami w biznesie (oczywiście jeżeli takie mieliśmy).

Dalej określamy przedmiot działalności, a wiec opisujemy dokładnie, czym będzie zajmować się nasza firma.

Trzeba pamiętać o tym, żeby pisać zrozumiale. Jeżeli przedstawimy naszą działalność zbyt skomplikowanie (w sposób niezrozumiały), to w banku mogą nam podziękować i odprawić z kwitkiem. Analityk kredytowy nie musi być przecież fachowcem w naszej dziedzinie 🙂

Następnie trzeba będzie opisać mocne oraz słabe strony naszego interesu (tzw. analiza SWOT).

O słabościach naszego biznesu piszemy wprost. To najlepsze rozwiązanie. Analiza SWOT powinna zawierać jak najwięcej liczb, danych, badań. Warto tutaj skorzystać z roczników statystycznych, informacji GUS. Dużo zyskamy, gdy przedstawimy też własne badania.

Np. gdy chcemy otworzyć klub dla singli, to dobrym pomysłem jest rozesłanie ankiety do znajomych, okolicznych zakładów pracy, klubów. Da nam to orientacje, czy nasz pomysł ma szanse na pozyskani klientów oraz dowiemy się coś niecoś o ich dodatkowych oczekiwaniach.

Następny punkt to cele – krótkoterminowe i długofalowe

Celem krótkoterminowym, może być to, że w ciągu trzech miesięcy otworzymy butik z odzieżą, a celem długoterminowym, że za 10 lat będziemy zarządzać siecią takich butików w cały mieście (regionie).

Cele powinny być realistyczne. Nie warto przeceniać swoich możliwości.

Następnie opisujemy naszą konkurencję  w regionie, gdzie ma działać nasza firma. Trzeba pamiętać o zaznaczeniu, że nasz pomysł jest unikatowy, innowacyjny, czy też powielamy działalność innych.Opisujemy ilość podobnych firm w danym regionie, wymieniamy ich nazwy (podajemy jak najwięcej szczegółów), jak duże są konkurencyjne firmy, jaka jest cena ich produktów, czy eksportują, ile osób zatrudniają, jaki mają udział w rynku itp.

Dobrym pomysłem, który pozwoli zebrać nam te dane, jest wybranie się jako klient do naszej konkurencji. Kupujemy ich towar i sprawdzamy, jak działa. Da nam to orientacje w asortymencie naszej konkurencji.

Trzeba też podać co będzie nas odróżniać od konkurencji. Pamiętać też trzeba o krótkiej charakterystyce rynku, na którym chcemy działać (ile osób mieszka w regionie działalności, jaki są ich dochody).

Pozwoli to wybrać grupę docelową dla naszych produktów.

Następny punkt to marketing

A więc trzeba będzie opisać sposoby na zdobycie klienta. W jaki sposób będziemy się reklamować. Czy będą to osoby, które będą roznosiły ulotki, czy też strona w internecie, a może reklama w prasie lokalnej lub billboard (wielkoformatowa reklam zewnętrzna)?

Trzeba będzie tez zaznaczyć, jaki mamy sposób na dystrybucje naszego towaru, Czy będziemy go dowozić do naszych klientów (dlatego mamy zamiar kupić samochód dostawczy), czy też klienci będą przyjeżdżać do nas (zaoszczędzamy wtedy na kosztach dystrybucji).

Jeżeli chodzi o marketing, to szczególne znaczenia ma tutaj cena oraz jakość.

Przy luksusowych towarach można ta cena może być wysoka, ale sprzedając towar masowy, trzeba wziąć pod uwagę to, że cena wyższa od konkurencji, może być powodem tego, że nic nie sprzedamy.

Część opisową biznesplanu kończy plan organizacji oraz zarządzania

Podajemy tutaj, czy będzie to firma jednoosobowa, czy też będziemy zatrudniali pracowników, a jak tak, to skąd ich pozyskamy. Czy będzie to urząd pracy, a może ogłoszenia prasowe?

Piszemy też czy na naszym rynku lokalnym są specjaliści, którzy nadadzą się do pracy w naszej firmie.

Podajemy też ile zamierzamy płacić pracownikom i czy będzie ich zatrudniać na etat, pół etatu, umowę o dzieło lub umowę-zlecenie.

Cześć finansowa biznesplanu

Ocena finansowa – tutaj wpisujemy przewidywane w pierwszych miesiącach działania firmy koszty i przychody.

Plan sprzedaży – ile zamierzamy sprzedać danego towaru w dniu, tygodniu, miesiącu. Pozwoli to określić przychody roczne. Większe przychody z miesiąca na miesiąc, to znak, że firma się rozwija.

Jak zbudować biznes, a nie miejsce pracy dla siebie? Chciałbyś założyć firmę, ale utknąłeś, bo nie wiesz od czego zacząć? Chciałbyś dostać gotowy system, żeby wszystko od razu zrobić dobrze?

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s