Biznes MLM – MLM co to jest?


Dlaczego MLM?

Być może czytając ogłoszenie w gazecie lub już siedząc na spotkaniu rekrutacyjnym zastanawiasz się „Co ja tutaj robię?” lub „Co ja z tego mogę mieć?”.

Odpowiedź jest wbrew pozorom bardzo prosta – wszystko zależy od tego czego szukasz i czego chcesz od życia.

Jeśli szukasz:

• drogi na skróty,

• szybkich pieniędzy osiąganych bez wysiłku,

• stabilnego zatrudnienia ze wszystkimi świadczeniami socjalnymi,

• szefa, który będzie stał nad Tobą i mówił Ci co masz robić,

to nie czytaj dalej [..]

Natomiast jeżeli:

• lubisz kontakt z ludźmi,

• nie możesz wysiedzieć długo w jednym miejscu, a w szkole podstawowej i średniej byłeś tzw. „klasowym wesołkiem”, którego zawsze „wszędzie było pełno” i byłeś często upominany za przeszkadzanie na lekcjach,

• mierzi Cię praca na etacie z perspektywą wiecznie tej samej pensji i zrzędzącego szefa,

• chcesz osiągać coraz większe dochody oraz tzw. „pasywny dochód”, nie pochodzący bezpośrednio z Twojej własnej pracy,

• pracować ile chcesz i robić sobie wolne kiedy chcesz,

• rozwijać swoje umiejętności w zakresie sprzedaży, marketingu i organizacji czasu pracy, to jest bardzo prawdopodobne, że MLM jest właśnie dla ludzi takich jak Ty.

Ale zanim podejmiesz decyzję, aby związać się z tą czy inną firmą wypadałoby, żebyś wiedział, co to w ogóle jest MLM i „czym się to je”.

MLM, czyli z angielskiego multi-level marketing oznacza marketing wielopoziomowy.

Idea marketingu wielopoziomowego polega na tym, że firma (organizator) MLM sprzedaje swoje produkty lub usługi poprzez sieć sprzedawców, z których każdy:

• zarabia na prowizji od sprzedaży danego produktu,

• może wprowadzać nowych dystrybutorów (nazywane jest to sponsorowaniem lub tworzeniem tzw. downline – z języka angielskiego dosłownie „dolna linia” lub po prostu budowaniem grupy sprzedażowej),

• zarabia na części prowizji od sprzedaży dokonanej przez wprowadzonych przez siebie dystrybutorów.

Dlaczego MLM ma przewagę nad klasyczną sprzedażą bezpośrednią?

Dzieje się tak z kilku powodów, przede wszystkim wynikają z tego duże korzyści:

Dla producenta:

• Nie ponosi kosztów utrzymania sklepów, magazynów.

• Unika nadmiernych kosztów reklamy – to pojedynczy dystrybutorzy są chodzącą reklamą, sklepem i działem zamówień.

• Płaci głównie za efekt, czyli za sprzedaż produktu.

• Unika wydawania gotówki „w ciemno” – płaci ze swojego zysku prowizję dla dystrybutora już po sprzedaży produktu.

• Większość produktów sprzedawanych w MLM jest niedostępnych w „zwykłych” kanałach dystrybucji (sklepy, hurtownie, apteki), co tworzy „efekt niedostępności”, przez co produkt może być uważany za bardziej ekskluzywny.

• Sieć sprzedaży stale się rozrasta (przecież każdy dystrybutor chcąc zarobić, oprócz sprzedaży produktów rekrutuje również nowych, potencjalnych dystrybutorów do współpracy z firmą, aby zarobić na części ich prowizji od sprzedaży) – więc rośnie również sprzedaż produktów.

Korzyści dla potencjalnych dystrybutorów, czyli potencjalnych sprzedawców:

• Większość firm MLM nie wymaga od Ciebie doświadczenia zawodowego, szczególnie wysokich kwalifikacji, ani specjalistycznego wykształcenia, co jest dla Ciebie szansą jeśli jesteś studentem, absolwentem lub bezrobotną gospodynią domową.

• Dobre firmy MLM mają własny program szkoleń, dzięki któremu nauczysz się jak skutecznie sprzedawać, jak rzeczowo i przekonująco odpowiadać na obiekcje klientów, jak wyrobić w sobie odporność na odmowę oraz pokonać lęk przed odrzuceniem, jak wprowadzać nowych dystrybutorów oraz jak najefektywniej organizować sobie czas.

UWAGA! Dobre firmy MLM organizują takie szkolenia dla swoich współpracowników bezpłatnie. Jest to znakomita „dźwignia wiedzy” – dostajesz doskonałe pomysły i gotowe rozwiązania, do których dochodząc na własną rękę straciłbyś:

• po pierwsze – dużo pieniędzy,
• po drugie – dużo czasu.

Ale pamiętaj: to Ty jesteś głównym kapitałem firmy, gdyż to Ty przynosisz do firmy pieniądze, jest więc rzeczą normalną (i wliczoną w koszty), że dana firma inwestuje w Ciebie czas i wiedzę zawartą w szkoleniach.

Unikaj więc firm żądających płacenia sobie za udział w szkoleniach.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze firmy MLM

Być może, gdy zaczynasz swoją przygodę z MLM-em możesz poczuć się, Drogi Czytelniku nieco zdezorientowany. Wiesz jak to jest, gdy dostajesz ileś propozycji, z których każda kusi perspektywami świetnych zarobków, luksusowych zagranicznych wycieczek i wartościowymi szkoleniami. To normalne, sam też to przeżywałem.

Po pierwsze zadaj sobie pytanie:

– „Jakie są moje silne i słabe strony?”.

Czyli zrób „rachunek sumienia” swoich wad i zalet oraz określ cele, które chcesz osiągnąć.

Czyli:

W jakiej dziedzinie czujesz się dobrze?

Tutaj ważne będą Twoje osobiste zainteresowania, zarówno hobby jak i dotychczasowe zainteresowania zawodowe. Zgodnie z zasadą, że „podobne przyciąga podobne” najlepiej zrobisz wybierając firmę, która sprzedaje produkty związane z dziedziną Twoich zainteresowań, zarówno prywatnych jak i zawodowych.

Sprzedając jakiś produkt musisz go lubić, musisz się nim pasjonować i przede wszystkim musisz go mieć sam w domu i z niego korzystać.

Wiele razy spotkasz się z pytaniami od klientów jak używać danego produktu, począwszy od najbardziej błahych typu:

– „Jak się zmienia torebkę na śmieci w tym odkurzaczu?” po pytania z punktu widzenia zdrowia np.:

– „Czy ten preparat był badany pod kątem działania na osoby chore na cukrzycę?”.

– „Czy te kosmetyki nie powodują uczuleń u dzieci?”.

Start – od czego zacząć?

Wreszcie wybrałeś właściwą firmę i wiesz już co sprzedawać, odbyłeś szkolenie w firmie – czas zacząć działać. Być może tak jak wielu z nas masz naturalną tendencję do odwlekania niektórych rzeczy. Być może Twój umysł podpowiada Ci „Może jeszcze nie teraz, poczekam aż się trochę z tym oswoję” lub „Poczekam na właściwy moment”.

Błąd!

Ten właściwy moment, gdy już będziesz czuł się pewnie prawdopodobnie nigdy nie nadejdzie. On jest teraz!

Jeżeli chcesz ustrzec się popełniania błędów to musisz wiedzieć, że są one naturalną częścią procesu uczenia się i zawsze będziesz je popełniał.

Więc na początek zrób to, co prawdopodobnie mówiono Ci na szkoleniu: sporządź listę wszystkich swoich znajomych i członków bliższej i dalszej rodziny, do których mógłbyś iść na prezentację produktu.

Zapisz adresy i numery telefonów, pamiętaj, aby odnowić również stare znajomości.

Wtedy zadzwoń do każdego z nich i umów się na spotkanie.

Jeżeli któraś z tych osób ma jakieś problemy, z miejsca zaoferuj bezinteresowną pomoc. Pamiętaj! Im większej liczbie osób pomożesz, tym dłuższa będzie Twoja lista.

Autor: Bartłomiej Kowalski

Zaskakujące informacje na temat MLM. Masz przed sobą “prywatną” rozmowę 2 Top Liderów firmy Oriflame Poland, którzy opowiadają, jak naprawdę działa marketing wielopoziomowy…

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s