Kredyt hipoteczny przy umowie zlecenie


Obecnie większość banków akceptuje dochód osoby, która ubiega się o kredyt hipoteczny, gdy został on uzyskany z umowy-zlecenie. Jest tylko jeden warunek. Umowa musi trwać co najmniej rok.

Nie ma tutaj znaczenia, czy umowa zawarta jest tylko z jedną firmą. Liczy się regularność jej zawierania.

W przypadku dochodu z umowy-zlecenie, osoba starająca się o kredyt hipoteczny musi spodziewać się, ze bank zażąda PIT-u, umów-zleceń z danego okresu rozliczeniowego oraz rachunków do tych umów.

Jeżeli chodzi o dochód netto, od którego zależy przyznanie kredytu, to jest on obliczany przez banki w różny sposób.

Niektóre banki biorą pod uwagę dochód z zaświadczenia, które wystawia firma zlecająca pracę, a inne dochód z oświadczenia osoby, która stara się o kredyt o realnych kosztach uzyskania przychodu.

W przypadku oświadczenia kredytobiorcy – dochód netto może być wyższy, bo to on go określa. Bank to zweryfikuje i porówna z przychodami oraz rodzajem wykonywanej działalności.

Zdarza się, ze niektóre banki odejmują od przychodu 20 % kosztów i to jest dla nich dochód netto kredytobiorcy.

Jednak trzeba pamiętać, że banki przy ocenie zdolności kredytowej klienta, wyliczają średnią z określonego okresu.

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s