Biznes plan firmy – element, który decyduje o powodzeniu Twojego biznesu ..


Dzisiejsza porada  pochodzi z książki Artura Jahnsa Skuteczny Biznes Plan.

Książka ta, nie dotyczy tylko tego jak krok po kroku napisać biznes plan, ale także w pewnym sensie uczy takiego biznesowego myślenia.

I jeden z elementów, które dzisiaj przytoczę, to jest to na co mocno zwraca uwagę autor w tej książce, czyli mówi o tym, jak tworzyć swój biznes, na co stawiać główny akcent. Wielu przedsiębiorców, osób, które oferują pewne usługi, w dużym stopniu, mocno skupia się na swoim produkcie, na swojej usłudze, czyli zajmuje się specyfikacją techniczną, myśli o tym, jak będzie wyglądał ten produkt, godzinami zastanawia się co jest fantastycznego w tym produkcie, czym on się wyróżnia, a tak naprawdę, takie pozytywne biznesowe myślenie, powinno się zacząć od czegoś innego, po prostu od skupienia się nie na produkcie, a na kliencie, czyli mocnym przeanalizowaniu, kim jest mój klient, ile będzie w stanie zapłacić za mój produkt, czy w ogóle są klienci, którzy byliby w stanie zapłacić daną cenę za ten produkt, czy będzie tych klientów wystarczająco dużo, jacy są Ci moi klienci, co lubią, jakie mają preferencje.

Autor w książce Skuteczny Biznes Plan, pokazuje, że zarobimy o wiele więcej, nasz biznes będzie bardziej rentowny, jeżeli na początku naszego biznesu, skupimy się właśnie na kliencie, na badaniu klienta.

I ta książka Skuteczny Biznes Plan w dużym stopniu pokazuje właśnie, jak przeprowadzić takie rozpoznanie, jak poznać swojego klienta i w jaki sposób poświęcać czas na to, żeby jak najwięcej się o nim dowiedzieć.

Jeżeli prowadzimy taki kierunek działania, taką kolejność, czyli zaczniemy od klienta, a dopiero później skoncentrujemy się mocno na produkcie, będzie można dopasować po prostu ten produkt, właśnie do tych klientów, czyli w wyniku tych działań, prawdopodobnie zarobimy o wiele więcej, niż jeżeli skupilibyśmy się tylko na produkcie, który np. dla nas może być fantastyczny, a okaże się w badaniach marketingowych, że tak naprawdę nikt nie chce tego produktu kupować.

I to jest jedna z porad, która wyciągnięta jest z książki Skuteczny Biznes Plan, czyli pisząc biznes plan, planując swój biznes, skupiamy się w większej mierze na kliencie, znajdujemy tych klientów, myślimy o nich, zastanawiamy się nad nimi, a dopiero później zaczynamy tak mocno pracować nad swoim produktem.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s